Naar Mysore - Reisverslag uit Mysore, India van Randy Keyers - WaarBenJij.nu Naar Mysore - Reisverslag uit Mysore, India van Randy Keyers - WaarBenJij.nu

Naar Mysore

Door: Randy

Blijf op de hoogte en volg Randy

29 November 2014 | India, Mysore

Vandaag zijn we naar Mysore geweest. Dit is best een flink eind rijden. Althans: het duurt flink lang in het verkeer hier.

We zijn gestart met het bezoeken van een kerk. Onder de kerk was een graftombe die je kon bezoeken, dus daar zijn we in gegaan. Toen ik uitlegde wat het was en dat er mensen in de muur begraven lagen, wilden ze maar wat graag weer naar buiten :)

Tegenover de kerk lag een sandalwood shop. Er mooie spullen allemaal en het ruikt heerlijk!

Vervolgens hebben we een bezoek gebracht aan de Mysore bird sanctuary. Met al mijn vogelkennis *kuch* herkende ik vrij rondvliegende pelikanen, een soort van reigers, buizerds. In een boom hing nog een groep vliegende honden, maar het meest onder de indruk was ik van de krokodillen (huh? krokodillen in een bird sanctuary?). Wat een joekels!
Na een rondvaart te hebben gemaakt (tussen diezelfde krokodillen), vertrokken we richting Mysore Palace.

Bij Mysore Palace mochten we helaas geen foto's maken (hier werd ook streng op gecontroleerd), maar denk aan de Fata Morgana in de efteling en je hebt een aardig beeld. Ik kon het muziekje van de Fata Morgana in ieder geval maar niet uit mijn hoofd krijgen :)

We hebben daarna nog een bezoek gebracht aan de Durga tempel, bovenop een berg met een fantastisch panoramisch uitzicht over de stad Mysore.

We hebben gegeten in een restaurantje vlakbij de campus van InfoSys in Bangalore. Een van de developers heeft daar zijn opleiding gehad en was zeer te spreken over dit restaurantje. Ik nu ook :)