Rondrit door Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Randy Keyers - WaarBenJij.nu Rondrit door Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Randy Keyers - WaarBenJij.nu

Rondrit door Bangalore

Door: Randy

Blijf op de hoogte en volg Randy

23 November 2014 | India, Bangalore

We hebben uiteindelijk een rondrit door Bangalore gemaakt.
Hierbij hebben we een bezoek gebracht aan de Lalbagh Botanic garden, de Bull Temple, de Bangalore Parliament building en het Bangalore Palace.

Bangalore is sowieso een vrij groene stad met van allerlei tuinen en overal bomen. Dit heeft voornamelijk te maken met het gunstige klimaat. Vandaag was het op het warmste moment van de dag ongeveer 32 graden. Dit zijn voor deze tijd van het jaar vrij hoge temperaturen.

De Lalbagh Botanical garden is prachtig aangelegd!

Voor de Bull Temple moesten we onze schoenen in de auto achter laten. Je gaat natuurlijk geen tempel bezoeken met je schoenen aan :)
Binnen in de tempel staat een enorme stenen stier. Als je deze met beide handen aanraakt geeft dat geluk.
Een beetje geluk is nooit weg, dus dat hebben we toch maar even gedaan.

Het Bangalore Parliament Building is een trekpleister, maar heel erg veel kun je er (vind ik) niet echt zien vanachter een hek.

The Bangalore Palace was wel prachtig. Hier hebben we een engelstalige audioronleiding gedaan (met zo'n headsetje). Erg interessant en ook leerzaam. Er hingen ook veel familie kiekjes van Maharadja's. Apart om te zien dat ze die zo vrijgeven en er een verhaal op de audiorondleiding bij vertellen.
Van The Bangalore Palace hebben we ook foto's, maar daar mochten we maar met 1 camera foto's maken (je moet een ticket per persoon en per camera kopen).

The Bangalore Palace kan afgehuurd worden voor feesten. Ze waren net de hele zaal op aan het tuigen voor het huwelijk van een hoge politiecommisaris. Eentje die duidelijk geld teveel heeft, maar dat zien jullie nog wel op de foto's :)

Tussendoor hebben we wat winkels bezocht. Onder andere een handcraft winkel waar van allerlei handgemaakte spullen en stoffen van uitzonderlijke kwaliteit verkocht werden. Er is voornamelijk veel hoge kwaliteit zijde verkrijgbaar, een typisch product uit Bangalore.

Daarna wilden we eigenlijk nog gaan zwemmen, maar het begon al wat donkerder te worden, dus hebben we dat maar niet gedaan.

Ik plaats alvast wat foto's, maar er komen er nog meer!

• 23 November 2014 - 18:35

Mariëlle :

Wat een leuk verslag en mooie foto's al!! Erg leuk om je op deze manier te volgen en een klein beetje mee te kunnen genieten.